اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

برای لایه اوزون فتوا داده‌ام

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) اظهار کرد: وقتی به اصفهان می‌آییم مشاهده می‌کنیم که شهرداری اصفهان خیلی خوب کار کرده است، ای کاش همه جا همین طور فعالیت می‌کردند، شهرداری اصفهان واقعاً نمونه است.

این مرجع تقلید افزود: اسلام دین جامعی است و این جامعیت یکی از دلایل حقانیت این دین است. وی با بیان اینکه بارها علما درباره مباحث زیست‌محیطی صحبت کرده‌اند، تصریح کرد: منابع زیرزمینی، آب، جنگل تنها متعلق به ما نیست بلکه نسل‌های آینده نیز از این منابع حق دارند و اگر حتی من بیش از حق خود از این منابع استفاده کنم غاصب هستم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در خصوص لایه اوزون فتوا داده‌ام، خاطرنشان کرد: اگر شکاف لایه اوزون باعث ایجاد بیماری برای نسل امروز و آیندگان شود شرعاً جایز نیست.

وی با تاکید بر اینکه اسلام هرگونه زیاده‌روی و اسراف را جایز نمی‌داند، اظهار داشت: منابع زیرزمینی، روزمینی، فضا و هوا منابع محدودی هستند، بنابراین باید به درستی مدیریت شود تا برای همه نسل‌ها قابل استفاده باشد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی ذهنیت‌های بد در خصوص فعالیت‌های شهرداری ادامه داد: وقتی شهرداری قصد احداث خیابانی را می‌نماید باید املاک در مسیر این طرح را به قیمت روز خریداری کند، چرا که گاهی ذهنیت‌های بدی در این خصوص در بین مردم ایجاد می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: وقتی خیابانی احداث می‌شود، بر قیمت املاک آن منطقه افزوده می‌شود، بنابراین سهم شهرداری باید در این خصوص عادلانه پرداخت شود، از این رو باید آموزش داده شود تا مسائل برای مردم تفهیم شود.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از افراد از پرداخت مالیات گلایه دارند، گفت: افرادی که تجارت می‌کنند باید بدانند که با همه امکانات اجتماعی که برای آنها فراهم بوده است توانسته‌اند سود کسب نمایند، بنابراین باید این مهم را پرداخت کنند اما مالیات هم باید عادلانه تعیین شود.

این مرجع تقلید افزود: یک شهر آباد، شهری است که مسائل فرهنگی آن درست باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: 50 درصد فعالیت‌های شهرداری باید برای احداث مراکز فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها، ورزشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، حسینیه‌ها و کلیه مراکزی که به مباحث فرهنگی می‌پردازد، هزینه شود.

وی تاکید کرد: در این صورت شهر هم از نظر ظاهری آباد می‌شود هم از نظر باطنی و در واقع وقتی مسائل فرهنگی حل شود، خیلی از مباحث شهری خودبه‌خود حل می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی بسیار قوی است، اظهار داشت: به واسطه فرهنگ اسلامی قوی می‌توان به حل مشکلات شهری کمک کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اصفهان را قطب فرهنگی کشور معرفی کرد و گفت: اصفهان با وجود آثار فرهنگی بسیار باید این ویژگی خود را حفظ و پررنگ کند.

وی آستان علامه مجلسی را یکی از سرمایه‌های این شهر دانست و افزود: همه برای علامه مجلسی احترام زیادی قائل هستند، بنابراین باید دانشگاه و کتابخانه علامه مجلسی ایجاد شود و من شخصاً برای کلنگ‌زنی این طرح به اصفهان می‌آیم.

وی با تاکید بر اینکه هر کار خیری برای آرامش و آسایش مردم انجام می‌دهید، جزو صالحات و باقیات خواهد بود، تصریح کرد: انسان زمانی که به دیار ابدی می‌شتابد پرونده اعمالش بسته می‌شود اما در چند مورد بعد از فوتش همچنان برای او حسنه نوشته می‌شود و آن احداث بناهای خیر از جمله مراکز علمی و تربیت فرزند صالح است.

گفتنی است در این دیدار سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار، رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان حضور داشتند.

 منتشر شده در مورخ: 1392/8/24


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 6 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.